En "helg" i Arvidsjaur.

Var iof inte där en helg, men brukade alltid vara det när jag var liten. Så det känns direkt som helg när man åker dit. Lyckat av mig däremot så glömde jag min kamera i Rosvik, så inga bilder.
Men kan förklara det lite beskrivande.
Ute i en skog längs efter en lång grusväg upp på en kulle står ett rött hur med vita knutar.
Det finns väl ungefär 15 krinliggande byggnader. Kryllar av renar, ekorrar, harar, björnar osv.
Höjdpunkten på vistelsen var nog ändå: Hjortronplockande, Paltkokande, och grävmaskinskörandet.
Riktigt fräckt.
Morfar som är 70 år har köpt en grävmaskin, för att typ bygga sig en väg :P
Haha, det är min morfar i ett nötskal.
Nu ska jag inta vertikalt läge och sola lite!
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0