Mest hatade jobbet?

Ibland tror jag faatkiskt att vi som brevbärare haar det mest otacksamma jobbet.
Bara sånna saker folk kan säga till en.. riktigt sjukt.
VI sliter som fan, är ute oavsett väder och delar eran helvetes post ;)

Men tidigt imorse insåg jag att det finns folk som har det värre.
Var tvungen att parkera om min bil (nu när man är storstadsbo).
Snällt går man ner till bilen, och vad fan sittter då på rutan? En gul liten ful remsa,
Oh, som jag blev irriterad. 800 jävla spänn i böter.
Ofta ens? Inte nog med att jag redan har parkeingsböter sen jag bodde i tbg.
Men det är bara att snällt betala dom.


Fast därmot, hade jag fått jobb som Lapplisa och jobbat under provision.
Som jag hade lappat bilar. Och speciellt dom där riktigt feta rika bilarna.
Struntat i alla smågolfar och renaulter. Böter rör väl knappt de rika i ryggen ;)

Äh nu ska j ag vila.
Pusshej


Kommentarer
Postat av: Linn

Håller med.. ibland tror man brevbärare är det värsta, tills de dagar man verkligen blir uppskattad och det finns värre, gratis motion på jobbet! :) Ses vi i Piteå i sommar måntro? :)

2010-04-23 @ 17:07:22
Postat av: Elin

HAHAHA, smågolfar o renaulter :D

Nej på dem som tjänar bara :D

2010-04-29 @ 00:07:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0