Vet inte ritkigt vart jag ska ta vägen..

Har vart en tuff dag på jobbet idag.
Och very harsh.
Inte nog med att det har vart grymt mycket att göra, vilket resulterar i att min hand strejkar.
Utan idag fick vi även veta vilka som kommer bli uppsagda..
Da-da-da-dam!
Ja, så i sommar är jag helt enkelt utan jobb.
Förutom dom fjuttetimmarna jag kommer få jobba på Bring.
Men vad kan man göra? Det blir ju inte bättre av att man ojar sig.
Det är bara göra som min morfar säger, bryt ihop och kom igen starkare.

Det lustiga i kråksången är dock att, i höst när alla ordinare har kommit hem från sin semester.
Då minsann får jag tillbaka min anställning. Skumt, visserligen.
Men så är det nu iaf.

Det enda positiva som kan komma från det här är att jag få rjobba lite mindre.
Men på samma gång så får jag ju en struntlön jämfört med vad jag får nu.

Aja, nu är det dags att bryta ihop känner jag!
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0