Äntligen hemma!!

Det tog verkligen sin lilla tid men nu är man hemma och vaken.

London resan var riktigt bra, har sett allt från the eye till picadilly circus, vart med om englands värsta snöoväder på 18 år. Ätit indiskt mat, shoppat och shoppat lite till.
Jag har hunnit med att göra så mycket att jag inte kan berätta allt här.

Men som jag har shoppat! ;)
Kan ju säga det att primark är ett utav dom bästa ställena jag vart på.
Köpte 6 par trosor i olika modeller, typ hipsters spets osv, en BH, ett par korta cityshorts, en eyeliner, ett par ankelboots, två linnen och en t-shirt. Köpte även ett par skitfräcka solbrillor ;d
Allt det för lite drygt 450 kr. Inser ni hur billigt det är?

Skorna och solbrillorna :)

Köpte även lite mer underkläder den dagen, två supersnygga Bh:ar. Fick dom inslagna så kan ju alltid visa den fina påsen :)


Köpte även kläder på FCUK, en T-shirt från gotham girls. Supersnygg.
Sen en kort grovstickad kofta.
I love it:)

Vi var även på trafalgar square, med alla jättelejon och fontäner.
 
Och utanför picadilly Circus.


Vi var även en sväng upp i the Eye, därifrån såg  man väl nästan hela london.
Om det nu är möjligt.
Sista dagen som vi planerat skulle spendera i london var vi in på Harrods.
Och precis när vi skulle åka hem började det snöa.
Jag som är norrlänning i grund och botten blev självklart överlycklig.
Fast det visade sig att lyckan inte skulle hålla i sig speciellt länge.
På morgonen när vi vaknade och skulle bege oss ut till flyget visade det sig att alla bussar och tåg var inställda.
Vilket resluterade i att vi fick gå 1 en timme plumsandes genom 3 dm djup kramsnö släpandes på 2 stora väskor.

Så här mysigt såg det ut när vi skulle bege oss.


Det slutade med att när vi väl kom fram till Lioverpool strett station fick vi vänta på tåget som skulle ta oss ut till stanstead i nästan en timme.
Väl på tåget var det ju lugnt.. Trodde vi!
En station innan flygplatsen stannar tåget och alla ska av, för att ta bussar till flyget.
600 pers som trängs på en liten liten busshållplats för att ta sig på bussar som kommer 1 gång i kvarten.
Men som den sanna norrläningen man är, är man van att det går lite hett till.
Så där står jag med linus mamma mats och linus och ska försöka ta oss in på en buss.
Jag kom på två bussar, fast på den första kom ingen annan på så då var det bara att hoppa av.
Men det var verkligen krig om platserna.

Så här mycket folk skulle på bussarna plus 3 gånger så mycket mer!
Jävligt mycket folk alltså.

Hur som helst så tog vi oss till flyplatsen, väl där fick vi veta att alla plan var inställda.
Så det vara bara att boka om.
Fick iaf ett plan hem från en helt annan flygplats, Gatwick.
Så det vara bara att oacka ihop våra saker och bege sig till nästa flygplats.
28 h senare gick vårat plan hem.
Sova på en flygplats är inget jag kan rekommendera, men man gör vad man måste.

Shoppade iaf lite till på flygplatsen, köpte en supersnugg klänning.


Nej, nu pallar jag inte mer.
Får se om jag orkar skriva mer om den här resan vid ett senare tillfälle :P

Skulle tro det ;)
Pusshej!





Kommentarer
Postat av: Zarry

Åh ni verkar ha haft det superbra! Ledsen att vädret var som det var och att britterna inte kan hantera lite snö. Synd att jag inte var i London, annars hade vi kunnat styrt en fika! Nästa gång vi befinner oss i samma stad, är fika ett måste. Hoppas allt är bra. Vi ses, när vi ses :)



Kram

2009-02-05 @ 02:05:21
URL: http://zarahej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0