Stoppad av Polis, DEN HÄR TIDEN!!

Ja, så hade man kört iväg Linus till jobbet.
Trött som man är efter att man klivit upp kirng 5-6 snåret hela veckan.
Och inte blev det någon skillnad idag heller.
Halv sex ringde väckarn, bara upp och dra på sig kläderna sedan kasta sig i bilen.
På vägen hem när jag hade kört en sisådär 2/3 av vägen märker jag att "Oj, shit jag har ju polisen bakom mig. Har jag kört för fort?" Vilket jag faktiskt tror att jag gjorde..
Passerar en rondell och sen åker blåljusen på. Och smart som jag är så har jag.. Inget körkort med mig.
Fast det gick bra skulle bara blåsa, fick lämna personnummer namn och bostadsadress, och även den som ägde bilen.
Dom var faktiskt jättetrevliga, fast lite skrämd blev jag efter att polisen som gick och kollade upp mig sa:
"Jaha!" Ni vet med sån där översittande tomläge som lärare kan ha.
Men vad är det här då tänkte jag, nu måste det ju vara något allvarligt.
"Du kan åka hem och sova med dig, allt är ok!"
Vad ska man säga mer än, "Tack så mycket!"


Nej det var minsann en spännande uppöevelse som jag inte vill vara med om igen ;d
Fast jag kan ju förstå dom, många ungdomar som vid den här tiden kör hem från fester osv.

Nej vet ni vad. Nu är det sängen som gäller, Bums!
Pusskram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0